Poznaj Naszą Wspaniałą Kadrę

Roberto Sarno

SKRZYPCE

Roberto Sarno jest bezkompromisowym skrzypkiem, dyrygentem i nauczycielem, który całe swoje życie poświęca, aby poprzez szlachetną sztukę muzyczną uczynić świat lepszym miejscem.

Po uzyskaniu dyplomu konserwatorium w rodzinnym Bari we Włoszech, Sarno doskonalił swój warsztat muzyczny w Izraelu, Austrii, Hiszpanii, Holandii i Stanach Zjednoczonych, inspirując się wielkimi nauczycielami, takimi jak Yair Kless, Paul Kantor, Hermann Krebbers i Ruggiero Ricci.

Pierwszy publiczny występ dał w wieku 12 lat. Jako młody artysta wygrał kilka mniejszych konkursów. Po czterech dekadach pan Sarno jest doświadczonym nauczycielem i wykonawcą. Stale dba, aby zawsze być na bieżąco ze swoimi bogatymi metodami nauczania i sposobami występowania na scenie jako solista, kameralista i koncertmistrz orkiestry.

Lilja Hjaltadóttir

SKRZYPCE

Lilja Hjaltadóttir urodziła się na Islandii, gdzie zdobyła wykształcenie nauczyciela gry na skrzypcach. Dalsze szkolenie odbyła w Ameryce pod okiem Johna Kendalla i Tarasa Gabory, gdzie uzyskała tytuł magistra pedagogiki gry na skrzypcach i wykonawstwa muzycznego.

Lilja uczy uczniów Suzuki od 1982 roku i szkoli nauczycieli Suzuki od ponad 30 lat. Obecnie uczy uczniów na wszystkich poziomach w szkole Allegro Suzuki School of Music. Uczyła na warsztatach w całej Europie, zarówno na poziomie międzynarodowym, jak i europejskim na konwencjach Suzuki.

Lilja była członkiem Islandzkiej Orkiestry Symfonicznej, Reykjavik Chamber Orkiestra i Bach Consort w Skálholt. Jest żoną Kristinn Örn, który również jest nauczycielem Suzuki i trenerem nauczycieli. Mają troje dorosłych dzieci i pięcioro wnucząt, więc jej życie jest pełne wyzwań i szczęścia!

Patrycja Grecka

SKRZYPCE

Promotorka muzyki, której misją jest łączenie ludzi - pokoleń poprzez muzykę. Organizatorka wydarzeń artystycznych oraz imprez kulturalnych i biznesowych pod dewizą "myślę globalnie - działam lokalnie”. Właścicielka dwóch agencji artystycznych - o profilu edukacyjnym „Grecka Music Promotion” oraz agencji koncertowej.

Inicjatorka międzynarodowego i prestiżowego cyklu muzycznego pt. „Muzyką kawa słodzona” dla miasta Płocka.

MAMA Leonarda.

Pierwsze lekcje gry na skrzypcach otrzymała od Bernarda Tomasińskiego w płockiej szkole muzycznej. Naukę kontynuowała w Liceum Muzycznym im. M.Karłowicza w Poznaniu. Kolejny etap, to studia w Konserwatorium Muzycznym w Jakobstad w Finlandii oraz Akademii Muzycznej w Poznaniu. Dyplom pierwszego stopnia uzyskała w Bydgoskiej Akademii. Od 2012 roku kontynuowała swoją edukację w klasie skrzypiec profesora Roberta Szredera - początkowo na kursach mistrzowskich, a następnie w Akademii Muzycznej w Maastricht w Niderlandach. W 2015 r. ukończyła prestiżową klasę skrzypiec z tytułem Master of Art.

Jako solistka i kameralistka występowała w wielu krajach. Jej koncerty zawsze spotykały się z gorącym przyjęciem, zarówno dzięki technice gry ale również umiejętności komponowania interesujących programów, wyrazistej osobowości, jak też dzięki dbałości o nawiązanie emocjonalnego kontaktu ze słuchaczami. Jej talent i pasja promowania kultury polskiej zostały docenione przez Ambasadę Rzeczypospolitej Polskiej w Hadze.

Współpracowała z wieloma orkiestrami, m.in. Warszawską Orkiestrą Symfoniczną podczas koncertów w Nordernay w Niemczech. Była również wieloletnią członkinią Płockiej Orkiestry Symfonicznej im. W. Lutosławskiego.

Jest ambitnym i aktywnym pedagogiem - swoją praktykę pedagogiczną zdobywała przy najwyższych autorytetach wiolonistyki polskiej - prof. J.Kaliszewskiej oraz R.Szrederze.

Certyfikowany nauczyciel Suzuki III st.
Gra na polskim instrumencie, autorstwa lutnika Macieja Łacka.

Margeritta Bury

SKRZYPCE

W 2008 roku Margeritta / Małgorzata Bury ukończyła Akademię Muzyczną w Gdańsku na Wydziale Instrumentalnym w klasie Macieja Sobczaka. Jest również absolwentką Politechniki Gdańskiej i WSB w Gdańsku. Przez lata Margeritta Bury łączyła swoją pasję do muzyki z pracą w marketingu, reklamie i przemyśle stoczniowym.

Interesuje się nauczaniem alternatywnym oraz kreatywnością i rozwojem dzieci poprzez zabawę. Była również wieloletnim sędzią międzynarodowego konkursu Odyseja Umysłu, angażującego dzieci i młodzież w proces twórczego, dywergencyjnego rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia.

Margeritta Bury jest certyfikowaną nauczycielką Europejskiego Stowarzyszenia Suzuki. W ramach kursów pedagogicznych Metody Suzuki uczyła się od takich trenerów jak Anna Podhajska (Polska), Elżbieta Węgrzyn (Polska), Roberto Sarno (Włochy/Dania) i Jan Matthiesen (Dania). Dzięki ciągłemu zbieraniu nowych doświadczeń uczy języka muzyki dzieci, młodzież oraz dorosłych już od ponad 13 lat. Obecnie kształci młodych skrzypków w oparciu o Metodę Suzuki w studio VIOLINI w Gdańsku.

Elżbieta Pałka

SKRZYPCE

Elżbieta Pałka jest absolwentką Akademii Górniczo - Hutniczej w Krakowie, a z zamiłowania nauczycielem gry na skrzypcach. Swoją przygodę pedagogiczną z metodą Suzuki rozpoczęła w 2007 roku. Jej trenerami były: Tove Detrekoy, Anna Podhajska, Elzbieta Węgrzyn. Od 15 lat prowadzi Szkołę Suzuki w Olkuszu. Obecnie kontynuuje szkolenia dla nauczycieli Suzuki V stopnia pod czujnym okiem Jana Matthiesen, Roberto Sarno i Clausa Kanneworff.

Anna Kuczok

wiolonczela

Jej pasją jest rozwijanie skrzydeł u dzieci poprzez naukę gry na wiolonczeli według filozofii SUZUKI. Wiolonczela jest dla Ani mostem do wszystkiego co w życiu robi a u swoich podopiecznych chętnie buduje poczucie własnej wartości, pomaga w rozwijaniu umiejętności komunikacji, wrażliwości i empatii. Jest mamą 14 letniego Michała i ma szafę pełną wiolonczel o każdym rozmiarze.

Anna jest certyfikowanym nauczycielem wiolonczeli II stopnia Europejskiego Stowarzyszenia SUZUKI . Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. A. Orkisza - dyplom z wyróżnieniem. Stypendium na Uniwersytecie w Durham ( Płn Anglia ) w klasie wiolonczeli prof. D. Yablonskiego. Swoje umiejętności doskonaliła pod kierunkiem znakomitych wiolonczelistów : J.Berger (Szwajcaria), V. Yagling (Finlandia), N. Gutman (Niemcy), C. Reichart (Niemcy), M.Flaksman (USA), T.Strahl (Polska), S.Firlej (Polska), A. Wróbel (Polska). Jest laureatką licznych konkursów wiolonczelowych oraz muzyki kameralnej.

Koncertuje w kraju i za granicą wykonując muzykę klasyczną i rozrywkową, swobodnie improwizuje. Od 20 lat gra w stałym składzie Orkiestrze Adama Sztaby. Była wspòłzałożycielką, wiolonczelistką i menadżerem kwartetu smyczkowego 4-te. W latach 2003-2011 pracowała w Teatrze Roma w Warszawie, od 2012 w Reprezentacyjnym Artystycznym Zespole Wojska Polskiego w Warszawie, a następnie w Teatrze "Syrena" w Warszawie. Współzałożycielka duetu wiolonczelowego KuczokRogoziński. Koncertowała jako solistka ze Śląską Orkiestrą Kameralną.

Na wiolonczeli gra już ponad 30 lat wykorzystując na wiele sposobów możliwości tego pięknego instrumentu. Stworzyła swoją autorską szkołę wiolonczelową "Hello Cello Ania Kuczok", w której uczą się gry na wiolonczeli dzieci od 3 roku życia oraz osoby dorosłe.

Dzięki lekcjom i warsztatom wiolonczelowym prowadzonym przez Annę, każdy może poznać tajemnice wiolonczeli i jej szerokie możliwości. W swoim dorobku jako trener wiolonczeli ma bardzo oryginalne osiągnięcia : przygotowywała do roli wiolonczelistki aktorkę Barbarę Melzer w hicie musicalowym "Czarownice z Eastwick", uczyła gry na wiolonczeli oraz roli wiolonczelisty Bartosza Bielenię do roli głównej w filmie produkcji słowacko-kanadyjskiej "Aplauz", a 5 lat temu stworzyła pierwszą w Polsce międzypokoleniową orkiestrę wiolonczelową.

Edyta Karska

Suzuki voice

Swój pierwszy koncert dała w kawiarni swojej babci w wieku kilkunastu miesięcy, przy akompaniamencie fortepianu swojego taty. Od tamtej pory muzyka towarzyszy jej zawsze. Najpierw muzyczna szkoła podstawowa w klasie fortepianu, później krakowska średnia - śpiew klasyczny u prof. J.Zatheyowej.

Obok muzyki jest zawsze „coś”. Dyplom śpiewała pisząc magisterium z polonistyki. Później, w Warszawie, podczas dwuletnich studiów dziennikarskich występowała na scenie Teatru Roma jako artystka chóru w takich spektaklach jak „Baron Cyganski”, „Zemsta nietoperza” J. Straussa, czy „Carmen” G. Bizeta.

Kolejnym etapem w jej życiu był kilkunastoletni pobyt w Paryżu i również tam, równolegle ze studiami muzycznymi w Ecole Normale de Paris w klasie śpiewu solowego Michela Ferrera pracowała jako polonistka w Szkole Polskiej przy Ambasadzie. Był to piękny i dynamiczny okres w jej życiu, ponieważ w dużej mierze pochłaniały ją obowiązki rodzinne - jest matką czwórki dzieci. Organizowała koncerty, podczas których mogła m.in. propagować polską literaturę muzyczną.

We Francji muzycznie kształciły się również jej dzieci. Córki uczyły się grać na instrumentach klasycznymi metodami, najmłodszy syn natomiast - metodą Suzuki. I tutaj następuje kolejny przełom w jej życiu zawodowym. Obserwując fenomenalny wpływ tej metody na rozwój, nie tylko muzyczny, ale również osobowościowy dziecka, zapragnęła sama uczyć śpiewu według tej filozofii. Wiedzę zdobywa u samego źródła. Jej trenerem była Päivi Kukkamäki, która wraz z Shinichi Suzuki i jego małżonką Waltraud Suzuki - niemiecką śpiewaczką, w 1986 stworzyli i szczegółowo opracowali program Suzuki Voice.

Wszystkie spotkania, konferencje, szkolenia dla nauczycieli z Europy odbywają się w Vantaa w Finlandii. Często towarzyszy jej mąż, który pomaga i wspiera ją w tworzeniu tej nowej rzeczywistości. Od czterech lat, prowadzi w Warszawie pierwszą w Polsce szkołę nauki śpiewu solowego dla dzieci, młodzieży i dorosłych - Suzuki Voice Akademia Śpiewu.

Małgorzata Nieskurska

SKRZYPCE

Nauczycielka gry na skrzypcach Metodą Suzuki przez wiele lat związana ze Szkołą Suzuki w Tychach, obecnie prowadzi Tyski Kącik Suzuki.

Jest absolwentką Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach Wydziału Artystycznego w Cieszynie, na kierunku Instrumentalistka u mgr Krzysztofa Durlowa oraz prof. Hilarego Drozda. W 2012 ukończyła Akademię Muzyczną w Katowicach - również na kierunku instrumentalnym - w klasie skrzypiec prof. Pawła Puczka i mgr Jacka Siemka. Uczestniczyła w Międzynarodowych Warsztatach Orkiestrowych z Polsko-Niemiecką Młodą Filharmonią Dolny Śląsk, z którą koncertowała w Polsce i Niemczech.

Jako członek tej orkiestry brała udział w koncercie „Anioły Europy” we Wrocławiu z okazji wejścia Polski do Unii Europejskiej. Jako solistka występowała również z Orkiestrą Smyczkową Instytutu Muzyki w Cieszynie. Latem 2007 roku rozpoczęła Kurs Nauczania Metodą Suzuki dla Nauczycieli Skrzypiec organizowany przez polskie stowarzyszenie Suzuki w Warszawie (CES).

Pierwsze trzy stopnie Metody Suzuki ukończyła pod okiem Tove Detrekoy i Anny Podhajskiej w Polsce. W roku 2015 ukończyła kurs IV stopnia pod okiem Jana Matthiesena w Danii. Obecnie rozpoczęła kurs V stopnia również pod okiem Jana Matthiesena.

Beata Ludwicka

fortepian

Ukończyła Szkołę Muzyczną II stopnia w Płocku w klasie prof. Hanny Witt - Paszty. Studiowała w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy i Łodzi. Dyplom magistra sztuki otrzymała w Akademii Muzycznej w Warszawie.

Obecnie jest dyplomowanym nauczycielem fortepianu, pianistką, akompaniatorem. Od 2012 roku posiada akredytację nauczania gry na fortepianie Metodą Suzuki. Pracuje z dziećmi od 4-go roku życia ucząc ich szacunku do instrumentu, wrażliwości na piękno dźwięku, a przede wszystkim miłości do muzyki.

Występowała min. w Filharmonii Narodowej, Filharmonii Warmińsko - Mazurskiej, Studio S1, Zamku Królewskim, Zamku Książąt Pomorskich, Teplicach, Ostrawie, Brukseli. Nagrała płytę „Skrzypiące nutki” Doroty Obijalskiej i Marcina Wawruka. Jest twórczynią Orkiestry Kameralnej „Sinfonia Concertante”. Laureatką wielu nagród min. Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za pełną oddania pracę pedagogiczną.

Podczas swojej pracy otrzymała wiele dyplomów i wyróżnień na konkursach za szczególne walory artystyczne akompaniamentu fortepianowego.